Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!

Saturday, January 8, 2011

TAHUKAH ANDA?

Masalah keputihan jika dibiarkan tanpa rawatan bukan sahaja mengganggu keselesaan harian wanita dan mengurangkan kenikmatan hubungan intim, tetapi meningkatkan risiko gangguan ke atas fungsi organ peranakan yang lain.

1. Meningkatnya risiko endomentriosis.

Endomentriosis adalah keradangan (bengkak merah) pada lapisan dinding rahim. Jangkitan kuman kerana keputihan boleh menyebabkan radangan ini. Penyakit ini boleh menyebabkan ketumbuhan seperti anggur berdarah (Kandungan Anggur) pada dinding rahim. Endomentriosis akan menyebabkan kesakitan yang teramat sangat (senggugut teruk) semasa datang haid.

2. Meningkat Risiko Kanser Rahim.

Banyak lendir yang terkumpul di pangkal rahim akan mendedahkan kawasan pangkal rahim kepada jangkitan bakteria. Jangkitan akan merosakkan sel-sel pangkal rahim dan mungkin mengubahnya kepada sel kanser. Selain dari kanser rahim, ia juga boleh merebak kepada organ lain seperti kilang telur (Ovari). .


3. Meningkatnya Risiko Kandungan Luar Rahim.

Jangkitan kuman juga akan mengubah bentuk asal sel dinding rahim, menjadikannya kurang sesuai untuk implantasi (pelekatan) janin yang biasa, oleh itu janin mungkin melekat dan membesar pada bahagian lain seperti pangkal rahim atau saluran telur.

Keputihan yang disebabkan oleh keluaran lendir dari faraj seringkali menimbulkan kerunsingan dan ketakutan di kalangan wanita-wanita.

Perkara yang paling ditakuti sekali ialah jangkitan kuman (venereal disease) seperti siplis dan gonorrhea iaitu penyakit รข€“penyakit yang dijangkitkan menerusi hubungan seks. Perkara lain yang merunsingkan wanita ialah kemungkinan beliau mengidap penyakit kanser pada bahagian peranakan. Bagi gadis-gadis yang belum berkahwin, pengeluaran keputihan menimbulkan persoalan samada mereka mengidap penyakit yang mengancam kesuburan mereka di masa hadapan kelak.

how to solve this problem?
Miliki Premium Beautiful hari ini dan dapatkan penjimatan RM600!

call me 019-451 8510 atau email rahsia_muda@yahoo.com for more info!

No comments:

Post a Comment